Forskningscirkel-tillfällen om Utmaningsbaserat lärande avklarade 30 april – nu analys

2014-06-04 08.46.16Malmö högskolas Utbildningsberedning tog beslut att testa forskningscirkeln för att arbeta med utmaningsbaserat lärande, ett tema som är synligt och tydligt i strategiarbetet för lärosätet. Under april 2014 genomfördes fyra tillfällen på tre timmar vardera med mig och Balli Lelinge som cirkelledare.

Vårt arbete som cirkelledare sedan dess har inneburit att se över dokumentationen från tillfällena, analysera och spegla tillbaka detta in för reaktioner/ kommentarer/ ytterligare bearbetning till forskningscirkel-deltagarna. Det kommer att ske återkommande avrapporteringar och bearbetningar internt på AKL samt på Utbildningsberedningens internat efter sommaren. Jag kommer också att skapa ett kursplane-utkast för en AKL-kurs att ges som pilotkurs under hösten.

Insatser kring Utmaningsbaserat lärande är större än forskningscirkeln. Vår del bygger på deltagarnas nyfikenhet och intresse i vad utmaningsbaserat lärande skulle kunna vara. På återhörande!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.